25 квітня завершується подача проєктів на громадський бюджет. До вашої уваги практичні поради, як привести свій проєкт до перемоги.
Цього року змінені правила голосування - кожен матиме десять голосів, але зможе віддати лише один голос в одній тематиці. Наприклад, якщо ви подасте два проєкти з тематики "Екологія", одна людина зможе проголосувати лише за один ваш проєкт, бо має в цій тематиці тільки 1 голос. Тож раджу авторам розрахувати власні можливості перед етапом голосування за проєкти.
Плануйте свої дії заздалегідь. Дуже часто автори проєктів починають думати як перемогти вже тоді, коли завтра має стартувати голосування. У кращому випадку! А інколи і тоді, коли до кінця голосування один день. Насправді, якщо ви бачите, що голосування триває з 17 серпня до 15 вересня, то логічно буде запланувати заходи по агітації студентів і батьків школярів з 1 вересня, а до цього збирати голоси інших категорій населення.
Використовуйте різні канали і меседжі для різних аудиторій. Дуже важливо визначитися з ключовими меседжами: на що саме ви робитимете акцент. Пам’ятайте про необхідність диференційованого підходу до різної аудиторії: студентам – телеграм, тікток і клабхаус, батькам школярів – вайбер і фейсбук! Головне – не переплутати!
Інформуйте постійно! Інформаційну кампанію слід проводити під час всього процесу голосування і не тільки. Регулярно пишіть про те, що ви збираєте голоси за проєкти, описуйте їх докладно як під час голосування, так і до його старту. Готуйте свою цільову аудиторію до голосування за ваші проєкти. Але особливо нагнітайте хайп навколо ваших проєктів ближче до кінця голосування – тоді конкуренція загострюється максимально.
Залучайте лідерів громадської думки: блогерів, журналістів, представників громадських організацій, неформальних лідерів громади. Формуйте команду лояльних людей, через яких легше буде в майбутньому розповсюджувати інформацію.
Максимально демонструйте успішні кейси та історії успіху авторів подібних проєктів! Люди повірять, що проєкт буде ефективним тоді, коли побачать ефективні приклади. Найкращою рекламою є показ реалізованих на 100% проектів, а також формат “як було” і “як буде” завдяки реалізації проєкту.
Ідіть у народ! Збирайте онлайн і, якщо дозволить карантин, офлайн-зустрічі з приводу ваших проєктів.
Стилістика, мова і слогани ваших інформаційних матеріалів мають бути максимально простими. Будьте простішими – і до вас потягнуться люди.
Візуалізація має бути достатньо привабливою, щоб викликати бажання проголосувати за ваш проєкт. Використовуйте менше тексту і більше картинок та відео. Мало хто буде читати кілометровий текст про проєкт, якщо можна зробити коротке відео. Не забудьте зробити всі рекламні матеріали та їхні шаблони доступними для завантаження з інтернету.
Ставте перед собою реальні цілі. Також бажано, щоб вони були вимірювані (наприклад, кількість голосів за день) і ви могли чітко порахувати, що вдалося, а що ні.
Не шкодуйте часу на інформаційну кампанію. Саме від неї в першу чергу залежить успішність вашого проєкту. Повірте, етап голосування стане одним з найцікавіших та найнасиченіших емоціями місяців вашого життя.
Тож читайте, надихайтеся, готуйтеся і перемагайте!
Артем Стельмашов - заступник голови міської робочої групи з питань громадського бюджету (Київ)
Артем Стельмашов - заступник голови міської робочої групи з питань громадського бюджету (Київ)