Головна  →  Новини  →  9 вересня 2019

Працюючи пліч-о-пліч з громадою Центр надання адміністративних послуг Дарницького району (ЦНАП) вже майже 7 років успішно функціонує в місті Києві

Працюючи пліч-о-пліч з громадою Центр надання адміністративних послуг Дарницького району (ЦНАП) вже майже 7 років успішно функціонує в місті Києві

Щороку, 6 вересня, згідно Указу Президента в Україні відзначають професійне свято – День адміністратора центру надання адміністративних послуг, враховуючи їх важливу роль у забезпеченні наближення адміністративних послуг до громадян.

В ЦНАПі працює адміністратор— пані Людмила Маржина. Сьогодні саме з нею наша розмова із серії циклу інтерв’ю “ЗВИЧАЙНІ ЛЮДИ ЯКІ РОБЛЯТЬ НЕЗВИЧАЙНІ РЕЧІ”.

- Центр надання адміністративних послуг Дарницького району без перебільшення - один із найкращих в Україні. Це підтверджують експерти, а також мешканці району. Оскільки, не всі належно розуміють суть діяльності таких Центрів, то першочергово, слід роз'яснити широкому загалу, що саме криється під поняттям «адміністративна послуга»?

Впровадження системи адміністративних послуг не нова історія у справі децентралізації влади. В Україні вона розпочалася ще з 22 липня 1998 року, коли Указом Президента України було затверджено Концепцію адміністративної реформи, в якій вживаються поняття державної (управлінської) послуги. У 2012 році прийнято Закон України «про адміністративні послуги», яким вже на законодавчому рівні визначено поняття «адміністративна послуга» – це результат здійснення владних повноважень суб’єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав або обов’язків такої особи.

- Доступність та якість адмінпослуг для населення покращилася за останній час? Та в чому це можуть відчувати Ваші відвідувачі?

Ми намагаємося орієнтуватися на потреби громади: підвищили інформованість громадян про Центр, спростили процедури багатьох послуг, зменшили кількість вхідних документів та строки надання послуг.

- Відкриття ЦНАПу – це, безумовно, створення доступних і зручних форм для отримання адміністративних послуг громадянам міста. На що ще спрямована діяльність ЦНАП?

Для створення максимальної зручності обслуговування заявників, створення сприятливих умов для розвитку малого та середнього бізнесу коло учасників надання адміністративних послуг у Центрі поступово розширюється, удосконалюється робота та збільшується перелік адміністративних послуг та документів, які можна отримати за принципом «єдиного вікна» в одному приміщенні Центру надання адміністративних послуг .

- Що таке «Єдине вікно ЦНАП»?

Створення ЦНАП – це лише формальна сторона справи. Меблі, пристрої, ремонти приміщень важливе, але не основне. Головне – це організація його роботи, професіоналізм персоналу та забезпечення належної якості самих послуг (оперативність, доступність та інші чинники). І тут важливо пам’ятати про базові принципи роботи подібних установ:
• це «принцип єдиного вікна», коли для отримання бажаної послуги, відвідувач контактує лише з одним працівником в одному місці, а не відвідує низку кабінетів чи нескінченну кількість чиновників;
• це «принцип єдиного простору», коли в одному приміщенні можна звернутися за адміністративними послугами різних установ, наприклад, отримати паспорт громадянина, зареєструватися приватним підприємцем чи отримати довідку про місце проживання наприклад;
• це «принцип відкритого і прозорого простору, інформативності», коли організація роботи центру побудована так, що в ньому немає нескінченної кількості закритих кабінетів, а працівники здійснюють прийом відвідувачів фактично на очах в інших відвідувачів. При цьому система інформування побудована так, що відвідувач без сторонньої допомоги може отримати вичерпну інформацію, в який спосіб отримати ту чи іншу адміністративну послугу.

- Назвіть основні види послуг, які надаються через ЦНАП?

В Центрі надаються понад 150 адмінстративних послуг.
Найчастіше відвідувачі звертаються до ЦНАПу для реєстрації місця проживання, оформлення паспортних послуг, оформлення бізнесу та майнових прав.
Окрім того у 2019 році в нашому Центрі впроваджені нові послуги, які користуються попитом у громадян – це:
• державна реєстрація народження дитини;
• обмін/ видача дублікату посвідчення водія;
• реєстрація/переєстрація транспортних засобів.

-Скільки приблизно відвідувачів за день приймає, обслуговує ЦНАП Дарницького району?

Понад 1000 відвідувачів.

-Які послуги ЦНАПу можна отримати онлайн?

Це витяг з Державного земельного кадастру. Окрім того, через «особистий кабінет» можна записатись на певний день і час, простежити рух своєї справи. Також працює послуга SMS-оповіщення. Тобто всі заявники отримують SMS-повідомлення про завершення розгляду адміністративних послуг незалежно від оператора мобільного звʼязку.
Значна увага приділяється зворотному зв’язку з суб’єктами звернень за допомогою впровадження QR-code, для вирішення оперативно питань.

-Назвіть будь ласка три найпопулярніші послуги?

Серед найбільш затребуваних громадянами послуг - це:
- реєстрація/ зняття з реєстрації місця проживання особи;
- оформлення паспорта громадянина України, що містить безконтактний електронний носій та оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон;
- послуги щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

-Можете розказати нашим мешканцям умови отримання ID картки громадянина України, адже багато громадян досі не можуть зрозуміти чи обов’язкове її отримання?

Паспорт громадянина України видається кожному громадянинові України підрозділами ДМС України після досягнення 14-річного віку.
Законодавство України не визначає кінцевої дати чинності паспортів громадянина України зразка 1994 року. Однак у даний час законодавством передбачено обмін паспорта громадянина України зразка 1994 року на ID-картку за бажанням власника.
Також ID-картка видається у всіх випадках, коли необхідна заміна паспорта зразка 1994 року (втрата, крадіжка, зіпсування, зміна прізвища або інших даних власника документа).
Крім того, паспорт-книжечка обмінюється на ID-картку, якщо власник не вклеїв фото в паспорт протягом одного місяця після досягнення 25 або 45 років.

-Які, на вашу думку, ключові виклики є зараз в цій сфері та як їх можливо подолати?

Адміністратор - це посадова особа органу місцевого самоврядування, повноваження і обов’язки якої визначені в посадовій інструкції. Органи місцевого самоврядування виважено підходять до загальної чисельності працівників і їх навантаження. Тому важливо розглядати адміністратора не лише як посередника між заявником на отримання послуги і тим, хто її надає, а і як активного надавача послуг, адже такий підхід пришвидшує час її отримання.
Від себе додам, все потрібно робити з любов’ю, з почуттям обов’язку до батьківщини та із почуттями гумору .
Наприклад коли у мене на прийомі при заміні паспорту громадянина України за віком 25-45 років, відвідувач печально промовляє : -Так, все ж таки моя перша фотографія була краща….Я завжди відповідаю – Повірте, через десять років, вам і ця фотографія буде подобатися!

Сьогодні 6 вересня ми святкуємо професійне свято – День адміністратора центру надання адміністративних послуг.

Започаткування такого святкування сприятиме поширенню громадської обізнаності щодо функціонування центрів надання адміністративних послуг та ролі адміністраторів у забезпеченні надання адміністративних послуг.

Звертайтеся до нас!

 
Перейти до спискуВерсiя для друку